Betingelser og vilkår

Gældende fra: 29/10/2025

1. Anvendelsesområde

Disse forretningsbetingelser gælder for alle aftaler mellem Revimark Revisionsanpartsselskab (herefter “Revimark”) og kunden om levering af revisionsydelser, regnskabsassistance, lønadministration, rådgivning og øvrige ydelser.

Revimark Revisionsanpartsselskab
CVR-nr.: 45 51 40 64
Adresse: Stenalderen 16, 2640 Hedehusene
Telefon: +45 26 10 50 20
E-mail: info@revimark.dk

2. Tilbud og accept

Alle tilbud er uforpligtende, medmindre andet er angivet. En aftale er indgået, når kunden har accepteret vores tilbud skriftligt, eller når arbejdet påbegyndes efter kundens anmodning.

Ved accept af tilbud eller igangsættelse af arbejde bekræfter kunden at have læst og accepteret disse forretningsbetingelser.

3. Priser og betaling

3.1 Priser

Alle priser er eksklusiv moms, medmindre andet er angivet. Prisen fastsættes enten som:

  • Fast pris for pakkeløsninger
  • Timepris efter medgået tid
  • Anden aftalt prismodel

3.2 Betaling

Fakturaer skal betales senest 14 dage efter fakturadato, medmindre andet er aftalt. Ved forsinket betaling påløber renter i henhold til rentelovens bestemmelser.

3.3 Prisregulering

Vi forbeholder os ret til at regulere priser ved væsentlige ændringer i opgavens omfang, kompleksitet eller ved ændringer i lovgivning.

4. Ydelser og leveringstid

Vi leverer de aftalte ydelser med professionel omhu og i overensstemmelse med gældende lovgivning og faglige standarder.

Leveringstider aftales individuelt. Overskridelse af leveringstid giver kun kunden ret til ophævelse, hvis forsinkelsen er væsentlig, og denne skyldes forhold, som kan tilregnes Revimark.

5. Kundens forpligtelser

Kunden forpligter sig til at:

  • Levere korrekte, fuldstændige og rettidige oplysninger og dokumentation
  • Orientere Revimark om væsentlige forhold, der kan have betydning for opgaveløsningen
  • Samarbejde loyalt og konstruktivt om opgaveløsningen
  • Betale for leverede ydelser rettidigt

Manglende eller forsinket levering af materiale fra kunden kan medføre forsinkelse og merudgifter, som kunden afholder.

6. Ansvar og ansvarsbegrænsning

6.1 Fagligt ansvar

Revimark udfører sit arbejde i overensstemmelse med revisorloven, god revisorskik og øvrige relevante love og forskrifter.

6.2 Ansvarsbegrænsning

Revimarks erstatningsansvar er begrænset til det beløb, der kan dækkes af vores erhvervsansvarsforsikring. Revimark er ikke ansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, tabt avance eller andre følgeskader.

6.3 Reklamationsfrist

Reklamation over ydelser skal ske skriftligt inden 14 dage efter, at kunden har eller burde have opdaget manglen. Senest skal reklamation ske inden 1 år efter arbejdets aflevering.

7. Tavshedspligt

Revimark er underlagt revisorlovens regler om tavshedspligt. Vi videregiver ikke fortrolige oplysninger om kunden til tredjemand uden kundens samtykke, medmindre vi er forpligtet hertil ved lov.

8. Interessekonflikter

Revimark følger revisorlovens regler om uafhængighed og interessekonflikter. Hvis der opstår en interessekonflikt, vil vi straks orientere kunden herom.

9. Opsigelse

9.1 Løbende aftaler

Løbende aftaler kan opsiges af begge parter med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, medmindre andet er aftalt.

9.2 Opgavebaserede aftaler

Aftaler om konkrete opgaver kan ikke opsiges, medmindre der foreligger væsentlig misligholdelse.

9.3 Betaling ved opsigelse

Ved opsigelse skal kunden betale for udført arbejde frem til opsigelsestidspunktet.

10. Ophør af samarbejde

Ved samarbejdets ophør forpligter Revimark sig til at udlevere relevant materiale til kunden eller kundens nye rådgiver. Udlevering sker først efter, at kundens gæld til Revimark er betalt.

Vi er berettiget til at tilbageholde dokumenter, indtil alle forfaldne fakturaer er betalt (retentionsret).

11. Dokumentopbevaring

Revimark opbevarer dokumentation i overensstemmelse med bogføringslovens, revisorlovens og øvrige relevante loves bestemmelser. Efter udløb af opbevaringsfristen kan dokumenterne destrueres uden varsel.

12. Persondata

Behandling af personoplysninger sker i henhold til vores persondatapolitik, som kan findes på vores hjemmeside.

13. Force majeure

Ingen af parterne er ansvarlige for manglende opfyldelse af aftalen, hvis dette skyldes force majeure, herunder krig, naturkatastrofer, brand, strejke, lockout, offentlige påbud eller andre omstændigheder uden for parternes kontrol.

14. Overdragelse

Kunden kan ikke overdrage rettigheder eller forpligtelser i henhold til aftalen uden Revimarks skriftlige samtykke.

15. Ændringer i forretningsbetingelser

Revimark forbeholder sig ret til at ændre disse forretningsbetingelser. Væsentlige ændringer vil blive meddelt kunden med mindst 30 dages varsel.

16. Tvister og lovvalg

Tvister mellem Revimark og kunden søges løst i mindelighed. Hvis dette ikke er muligt, afgøres tvisten ved de danske domstole i overensstemmelse med dansk ret.